Všeobecné obchodné podmienky

Základné informácie

  1. Nasledovné všeobecné obchodné podmienky sú zmluvou o poskytovaní služieb (ďalej len „VOP“ alebo „Zmluva”) a upravujú vzťahy zmluvných strán medzi poskytovateľom, ktorým je Studio Echt, s.r.o., so sídlom Dunajská 8, 811 08 Bratislava, IČO: 31 644 457, DIČ: 2020447088, IČ DPH: SK2020447088, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 111296/B, telefónne číslo: +421915161849 (ďalej len „Poskytovateľ” v príslušnom gramatickom tvare) na jednej strane a objednávateľom služieb na strane druhej (ďalej len „Objednávateľ” v príslušnom gramatickom tvare).
  1. Objednávateľ je spotrebiteľom, v prípade, ak ide o fyzickú osobu v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), (objednávateľ spotrebiteľ ďalej len „Spotrebiteľ“). Zmluva uzatvorená so Spotrebiteľom je spotrebiteľskou zmluvou a vzťahujú sa na ňu zákonné ustanovenia o spotrebiteľskom práve. 
  1. Objednávateľ je podnikateľom, v prípade, ak ide o fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá v súvislosti s uzatváraním a realizáciou zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len „Podnikateľ“). Podnikateľ je povinný pri registrácii, objednávke a/alebo inom úkone smerujúcom k uzatvoreniu a plneniu zmluvy uviesť názov a sídlo spoločnosti, IČO, DIČ a/alebo IČ DPH. V prípade, že je zmluva uzatvorená s Podnikateľom, uzatvára sa podľa Obchodného zákonníka, pričom ide o obchodnoprávny vzťah. 
  1. V prípade uzatvorenia osobitného dojednania medzi Poskytovateľom a Objednávateľom odlišných od VOP, majú tieto osobitné dojednania prednosť pred VOP.
  1. Predmetom dojednania sú online vzdelávacie video kurzy a konzultačné služby (ďalej len „Služby”) ponúkané a poskytované prostredníctvom internetovej webovej stránky http://www.kurzpodnikania.sk, ktorú prevádzkuje Poskytovateľ, prípadne poskytované osobne. Každá objednávka služieb musí obsahovať všetky informácie, ktoré vyžadujú všeobecne záväzné právne predpisy.
  1. Uskutočnenie objednávky zo strany zákazníka sa považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, pričom ide o prejav vôle zákazníka smerujúci k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Objednávateľ zadaním záväznej objednávky potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil, s ich obsahom súhlasí a bude ich dodržiavať spolu s príslušnými právnymi predpismi. V prípade porušenia VOP je Poskytovateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy môže byť zaslané prostredníctvom e-mailu a považuje sa za doručené do 3 dní od odoslania. Po doručení odstúpenia je Poskytovateľ oprávnený prerušiť a/alebo zastaviť poskytovanie Služieb a zablokovať prístup Objednávateľovi k Službám. Momentom zastavenia prístupu k Službám, automaticky zaniká zmluva medzi Poskytovateľom a Objednávateľom, bez nároku na vrátenie ceny Služby, pričom nárok na náhradu škody v prospech Poskytovateľa tým nie je dotknutý. Poskytovateľ si vzniknutú škodu môže započítať. Po uhradení ceny Služieb bude zaslaný na e-mail zadaný pri objednávke, elektronický daňový doklad. Objednávateľ s týmto súhlasí.
  1. Objednávateľ nesie všetky riziká spojené so spoliehaním sa na obsah, kvalitu, presnosť a úplnosť poskytnutých služieb. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za akúkoľvek škodu spôsobenú postupom Objednávateľa podľa tohto bodu.
  1. Právne vzťahy s Objednávateľom výslovne neupravené v rámci týchto VOP a Zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  1. Dozorným orgánom je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.
  1. Objednávateľ môže adresovať svoje podnety, otázky a sťažnosti u Poskytovateľa na e-mail: info@kurzpodnikania.sk alebo sa obrátiť na dozorové orgány a orgány vykonávajúce štátny dohľad.

Práva a povinnosti Poskytovateľa

  1. Poskytovateľ má právo obdržať riadne a včas dohodnutú odplatu za zakúpené služby.
  1. Poskytovateľ má právo meniť portfólio svojich služieb a produktov.
  1. Poskytovateľ je povinný vybaviť objednávku Objednávateľa v dohodnutej kvalite a čase.

Práva a povinnosti Objednávateľa

  1. Objednávateľ má právo na poskytnutie služby v zmysle zmluvne dohodnutej kvality a času po dobu uvádzania obsahu na web stránke https://kurzpodnikania.sk/. Služba môže byť opakovane prístupná aj po prerušení.
  1. Objednávateľ je pri vytváraní účtu a zadávaní objednávky povinný poskytnúť pravdivé a presné informácie, ktoré Poskytovateľ na úplné poskytnutie služby potrebuje. Objednávateľ je zároveň povinný v prípade zmeny informácie aktualizovať. 
  1. Objednávateľ je povinný zaplatiť dohodnutú cenu za objednané služby.
  1. Objednávateľ je zodpovedný za zabezpečenie svojho účtu a za konanie vykonané po prihlásení do účtu. V prípade, že sa Objednávateľ domnieva, že jeho účet bol napadnutý a/alebo poškodený, je Objednávateľ oprávnený kontaktovať Poskytovateľa na emailovej adrese: info@kurzpodnikania.sk
  1. Objednávateľ sa zaväzuje neposkytovať svoje prihlasovacie údaje k poskytnutej službe tretím osobám. V prípade porušenia Objednávateľ zodpovedá za škodu, ktorá jeho konaním vznikla Poskytovateľovi.
  1. Objednávateľ má právo na vrátenie finančných prostriedkov v prípade duplicitnej úhrady.

Objednávanie služby

  1. Objednaním služieb Objednávateľ berie na vedomie, že objednávka vyžaduje platbu za poskytnuté služby. Bezodkladne po spracovaní objednávky Poskytovateľom bude Objednávateľovi zaslané potvrdenie objednávky na uvedenú e-mailovú adresu Objednávateľa spolu s daňovým dokladom. Následne bude služba sprístupnená na internetovej stránke Poskytovateľa. Poskytovateľ je oprávnený sprístupniť službu až po úplnom zaplatení kúpnej ceny, najneskôr do 7 dní od dňa pripísania kúpnej ceny na účet Poskytovateľa.
  1. Zmluva je platná odoslaním objednávky zo strany Objednávateľa a následným odoslaním akceptačného e-mailu Poskytovateľom, ktorý potvrdzuje prijatie objednávky Objednávateľa. Zmluva je účinná riadnym uhradením ceny za služby zo strany Objednávateľa a pripísaním ceny na účet Poskytovateľa. Vykonaním týchto úkonov obe zmluvné strany potvrdzujú, že zmluvu uzatvorili slobodne, vážne a zodpovedá to ich skutočnej vôli. Zmluva môže byť uzatvorená aj na diaľku.
  1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť alebo zrušiť objednávku, a to v plnom rozsahu alebo z časti. V tomto prípade Poskytovateľ vráti Objednávateľovi uhradenú cenu, spolu s dobropisom. 
  1. Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy v súlade s podmienkami uvedenými vo VOP a na základe všeobecne platných právnych predpisov. Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy aj v čase od potvrdenia objednávky do zaplatenia kúpnej ceny za službu, a to písomne. V prípade odstúpenia od Zmluvy je Objednávateľ povinný znášať následky v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa a súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky. Ak Objednávateľ vyhodnotí, že poskytnuté služby neboli nápomocné a náučné, môže sa počas alebo do týždňa od dokončenia online vzdelávania, najneskôr však do troch mesiacov od zakúpenia vzdelávania obrátiť na e-mail Poskytovateľa: info@kurzpodnikania.sk, so žiadosťou o vrátenie ceny za služby. Po uplynutí tejto doby stráca Objednávateľ právo na odstúpenie od Zmluvy. Odstúpenie musí byť písomné a musí byť v lehote uvedenej v tomto bode doručené na korešpondenčnú adresu poskytovateľa podľa týchto VOP alebo na emailovú adresu: info@kurzpodnikania.sk. Vzorový Formulár na odstúpenie od zmluvy tvorí prílohu č. 1 VOP. Platba spolu s dobropisom bude Objednávateľovi vrátená ihneď po vyplnení krátkeho dotazníku očakávaní.
  1. Vzťahy a prípadné spory medzi zmluvnými stranami vzniknuté na základe Zmluvy sa budú riadiť výlučne podľa práva Slovenskej republiky. Zmluva je formulovaná a uzatvorená v slovenskom jazyku. Zmluvou sa Poskytovateľ zaväzuje poskytnúť služby, ktoré sú predmetom Zmluvy a Objednávateľ sa zaväzuje služby prevziať a zaplatiť Poskytovateľovi cenu za služby.
  1. Zmluva uzatvorená medzi zmluvnými stranami je Poskytovateľom archivovaná po dobu najmenej 5 rokov od momentu uzavretia, najdlhšie však po dobu podľa ustanovení príslušných zákonov. Uzatvorená zmluva nie je prístupná tretím osobám.
  1. Zobrazenie služby na webovom sídle Poskytovateľa nemusí byť totožné s reálnym vzhľadom dodaných služieb, či už ide o farebnosť alebo iné vlastnosti, ktoré nie je možné zachytiť zobrazovacím prostriedkom alebo ide o nedostatočnú techniku zobrazujúcu dané služby.

Ustanovenia o autorstve

  1. Všetky práva k produktom, najmä autorské právo, licenčné právo a právo priemyselného vlastníctva sú vo výhradnom vlastníctve vydavateľstva. Materiály a služby uvádzané na webovej stránke https://kurzpodnikania.sk/, sú chránené všeobecnými právnymi predpismi o autorských právach. Poskytovateľ si ponecháva všetky práva, nároky a podiely vyplývajúce z obsahu poskytovaných služieb a výtvoroch Poskytovateľa, vrátane vecí, ktoré obsahuje webový portál: https://kurzpodnikania.sk/
  1. Obsah služieb je neverejný, chránený všeobecnými právnymi predpismi a je zakázané ho alebo jeho časť šíriť, kopírovať, reprodukovať, vytvárať odvodeniny alebo inak distribuovať medzi iné osoby. Objednávateľ zároveň nemá oprávnenie zasahovať, kopírovať, derivovať alebo odvádzať zdrojový kód webovej stránky: https://kurzpodnikania.sk/ alebo inak napádať či prelamovať jej ochranu. Objednávateľ súhlasí s tým, že žiadnu časť alebo celok duševného vlastníctva poskytovanej služby nebude nijak registrovať ani nikde zapisovať.
  1. Ak je súčasťou poskytovania služieb možnosť stiahnuť, zálohovať a/alebo uložiť materiály Poskytovateľa, je Objednávateľ povinný použiť tieto materiály výlučne na svoju potrebu. 

Ceny služieb

  1. Ceny služieb sú na internetovej stránke obchodu uvádzané vrátane DPH a vrátane všetkých zákonných poplatkov. Tieto ceny sú konečné v zmysle aktuálnej ponuky. Akciové ceny sú platné do dátumu uvedeného pri jednotlivej službe alebo do vypredania akciového množstva. Objednávateľ má právo využiť zľavový kód k produktom podľa inštrukcie uvedenej pri poskytnutí zľavového kódu.
  1. V závislosti na lokalite a bankovej inštitúcii Objednávateľa, môžu byť účtované niektoré bankové poplatky či iné transakčné náklady, ktoré sú vo výlučnej moci a zodpovednosti danej bankovej inštitúcie a/alebo jurisdikcie. Poskytovateľ nemá kontrolu nad takýmito poplatkami.
  1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť cenu tovaru a/alebo služby uvedených na webovom sídle, ktoré nadobúda platnosť a účinnosť zverejnením novej ceny. Zmena ceny sa nevzťahuje na prípad, ak služba už bola zakúpená alebo objednaná a ešte nebola doručená, v danom prípade platí pôvodná cena dojednaná v kúpnej zmluve.
  1. V prípade zverejnenia chybnej ceny na internetovej stránke Poskytovateľa z dôvodu interného chybného uvedenia, Objednávateľ berie na vedomie, že Poskytovateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť aj po obdržaní e-mailu potvrdzujúceho objednávku Objednávateľom. Poskytovateľ bezodkladne o tejto skutočnosti informuje Objednávateľa. Chybná cena služby môže byť zverejnená najmä nasledovne:
    1. Na cene služby je zjavná chyba, ako napr. chýbajúca číslica, či číslica navyše,
    2. Cena služby je na prvý pohľad nesprávna.
  1. Poskytovateľ upozorňuje, že každá podozrivo lacná služba je zlacnená, akciová alebo vo výpredaji, len v prípade, že má patričné označenie, inak v prípade pochybností, či služba je naozaj zlacnená, akciová, vo výpredaji alebo naopak ide o chybu v cene služby, je Objednávateľ povinný kontaktovať Poskytovateľa na e-mailovej adrese: info@kurzpodnikania.sk a overiť si správnosť ceny. 
  1. Zlacnené, akciové a výpredajové ceny služieb sú platné do vypredania zásob alebo do dátumu uvedeného v detailoch titulu. 
  1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo prehlásiť Zmluvu za neplatne uzatvorenú v prípade, že došlo k zneužitiu osobných údajov, platobnej karty a iných podobných údajov, použitia odcudzenej alebo neautorizovanej karty alebo v prípade zásahu správneho, či iného orgánu. O zmienenom postupe bude Objednávateľ informovaný. Rovnako Poskytovateľ má právo prehlásiť Zmluvu za neplatne uzatvorenú, ak bol nesprávne alebo neoprávnene použitý zľavový kód. Najčastejšími prípadmi je uplatnenie zľavového kódu na inú službu, ako bol určený, kód, ktorý už bol predtým použitý alebo v rozpore s možnosťou sčítania viacerých zliav bol sčítaný s inou zľavou a iné.
  1. Poskytovateľ si zároveň vyhradzuje právo na zmenu výšky zľavy, a to v prípade, ak došlo k chybnej kalkulácii zľavy v systéme objednávok. Poskytovateľ je zároveň povinný túto zmenu oznámiť Objednávateľovi.
  1. V prípade, že Objednávateľ neuhradí cenu za dojednanú službu v dohodnutej výške, je Poskytovateľ oprávnený odoprieť poskytnutie služby Objednávateľovi.
  1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo umožniť prístup k službám aj bezodplatne. 

Spôsob platby

  1. Pri nákupe je akceptovateľná platba platobnou kartou on-line cez internetové rozhranie banky prostredníctvom platformy http://www.stripe.com/, to neplatí v prípade, že sa zmluvné strany dohodli na inej forme úhrady za poskytnuté služby. 
  1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo ponúknuť a zmeniť vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia, bez udania dôvodu a/alebo predchádzajúceho upozornenia.

Zodpovednosť za vady

  1. Poskytovateľ prehlasuje, že:
    1. ním poskytované právne služby poskytuje bez právnych vád a disponuje možnosťou poskytovať užívacie práva,
    2. prístup k online službám je kompatibilný s modernými smart mobilnými zariadeniami a počítačmi s funkčným pripojením na internet a pri používaní bežných prehliadačov ako Chrome, Firefox, Safari 6+, IE10+, iOS 7+, and Android 4.4+.
  1. V prípade zásahu vyššej moci, uvedenia nesprávnej alebo chybnej e-mailovej adresy Objednávateľa, prerušenia alebo obmedzenia poskytovania služieb z dôvodu na strane Poskytovateľa, prípadne v dôsledku výpadku informačného systému, Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. Využívanie služieb Poskytovateľa, riadenie sa jeho odporúčaniami a využívanie činností s nimi súvisiacich je na vlastné riziko Objednávateľa. 
  1. Vady poskytnutej služby je Objednávateľ povinný oznámiť hneď, ako sa ich dozvie a to písomnou formou na e-mailovej adrese: info@kurzpodnikania.sk
  1. Poskytovateľ nezodpovedá za vady, ktoré nespôsobil, nezodpovedá a neposkytuje užívateľovi žiadnu záruku za nepretržité alebo bezchybné fungovanie internetových portálov, za odkazy na iné internetové stránky ani za rýchlosť používaného internetového pripojenia. Poskytovateľ  nezodpovedá za obsah internetových stránok tretích osôb, na ktoré prepája zo svojej internetovej stránky, ani ich žiadnym spôsobom nekontroluje. 
  1. Poskytovateľ vyhlasuje, že pre bezchybné používanie digitálneho obsahu Poskytovateľa je potrebné vybavenie:
    1. počítač a/alebo mobilné zariadenie s prístupom na internet
    2. aktualizovaný internetový prehliadač s príslušnými povoleniami
    3. emailové konto

Ochrana osobných údajov a zásady používania cookies

  1. V prípade ochrany a spracovania osobných údajov sa uplatňujú tieto Podmienky ochrany a spracovania osobných údajov. Osobné údaje Objednávateľa môžu byť zhromažďované, používané a uchovávané v súlade s týmito podmienkami. Objednávateľ má právo súhlas so spracovaním osobných údajov kedykoľvek odvolať.
  1. Za účelom lepšieho fungovania webovej stránky, sa používajú súbory cookies. Vďaka nim je možné zobraziť prispôsobený obsah a reklamu a analyzovať návštevnosť. Informácie o používaní webovej stránky sú zdieľané aj s partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analytiky, ktorí ich môžu skombinovať s inými informáciami, ktoré boli poskytnuté alebo ktoré boli zhromaždené z vášho používania ich služieb.
  1. Poskytovateľ je oprávnený poskytnúť finančným úradom a iným autoritám daňové či iné identifikačné údaje, v prípade, že tak vyžadujú všeobecne záväzné právne predpisy. 
  1. Poskytovateľ sa zaväzuje, že nebude spracúvať osobné údaje spôsobom, ktorý by odporoval dobrým mravom alebo obchádzal súčasne platné všeobecne záväzné právne predpisy.

Alternatívne riešenie sporov

  1. Možnosť riešenia sporov Objednávateľa s Poskytovateľom nie je obmedzená len na súdnu formu, ale je možné spory riešiť aj mimosúdnou cestou. V prípade, ak Objednávateľ – spotrebiteľ, nie je spokojný so spôsobom poskytnutia služby alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má možnosť kontaktovať Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu na e-mailovej adrese: info@kurzpodnikania.sk. Ak na túto žiadosť Poskytovateľ do 30 dní neodpovie alebo odpovie zamietavo, môže Objednávateľ v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov”), podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. 
  1. Alternatívne riešenie sporov je určené len spotrebiteľovi, ktorého Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov definuje ako fyzickú osobu, osobu, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania; spotrebiteľom na účely alternatívneho riešenia sporov pred subjektom alternatívneho riešenia sporov podľa osobitného predpisu, ak ide o spory súvisiace s presunom platobného účtu podľa osobitného predpisu, sa rozumie aj spotrebiteľ podľa osobitného predpisu.
  1. Subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava – https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi alebo v prípade riešenia sporov online, môže Objednávateľ využiť platformu zriadenú Európskou Komisiou na adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr/

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia pre zmluvné strany, pričom sú pre ne záväzné. Zmluva je uzatvorená na dobu neurčitú s možnosťou vypovedania v zmysle všeobecne platných právnych predpisov. Právne vzťahy vzniknuté Zmluvou sa riadia ustanoveniami VOP, Podmienkami ochrany a spracovania osobných údajov a právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  1. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne meniť a/alebo upravovať tieto VOP alebo cenu za služby. Poskytovateľ oznámi zmenu VOP a ceny za služby zverejnením na stránke kurzpodnikania.sk, čím si splní svoju oznamovaciu povinnosť.
  1. Kontaktnou e-mailovou adresou Poskytovateľa je info@kurzpodnikania.sk.  
  1. Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne na adrese Poskytovateľa a/alebo e-mailovú adresu info@kurzpodnikania.sk a bude vybavovaná v zmysle všeobecne platných právnych predpisov.
  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 16. 12. 2024.
  1. V prípade neplatnosti jednotlivých ustanovení VOP a Zmluvy nemajú vplyv na platnosť ostatných ustanovení.

Poskytovateľ si vyhradzuje právo VOP zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Akékoľvek zmeny nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na webovej stránke https://kurzpodnikania.sk/vseobecne-obchodne-podmienky

Príloha č.1 – formulár na odstúpenie od zmluvy